Dátum: 29.10.2025 Autor: ZŠ Lipová 13

Dnes počas triednických hodín si triedni učitelia pre žiakov svojej triedy pripravili aktivity na posilnenie komunikačných schopnosti a aktívneho počúvania. Deti si zároveň upevnili vzťahy so spolužiakmi a učitelia mali možnosť pozorovať správanie detí v kolektíve.
Učitelia mali pripravené rozmanité aktivity:
• Zrkadlenie
• Pantomíma – znázorňovanie vlastných pocitov
• Diktovaná kresba – aktivita zameraná na aktívne počúvanie a zrozumiteľné vyjadrovanie
• Obrázkové hádanky
• Hoď kockou – každé číslo na kocke predstavuje tému, o ktorej má žiak rozprávať, napr. „Povedz ostatným, čo o tebe nevedia.“
• „Počúvaj, čo počujem“ – žiaci si zatvorili oči a počúvali zvuky, ktoré im učiteľka pustila, a hádali, čo to je.
• Kto je tu šéf? Jeden žiak vyšiel za dvere. Ostatní sedeli v kruhu a zvolili si šéfa, ktorý udával pohyby; žiaci ich napodobňovali. Žiak spoza dverí sa vrátil do kruhu a sledoval spolužiakov, snažiac sa odhaliť, kto je šéf.
• Telefón
• Žeravá guľa – vymýšľame slovo alebo meno na dané začiatočné písmeno
• Dažďový prales – aktivita zameraná na sústredenie sa a spoluprácu. Učiteľ postupne vydáva zvuky napodobňujúce prales (šúchanie rúk, lúskanie, udieranie dlaňami o stehná, dupanie). Deti sa postupne pridávajú k učiteľovi a vznikajú rôzne zvuky. Na konci nasleduje rozhovor o prírode a zvukoch lesa.
• Kto som? Žiaci mali na čele prilepené papieriky s názvami povolaní, zvierat a vecí. Pomocou otázok museli uhádnuť, aký názov majú napísaný. Na konci aktivity vyjadrili, či sa im aktivita páčila alebo nie a zhodnotili, čo im bolo ľahké a čo ťažké.
• Stratený na ostrove