Dátum: 6.12.2021 Autor: ZŠ Lipová 13
Montessori pomôcky...
Rovnako ako celá metóda, tak aj všetky používané pomôcky sú v montessori školách dielom pani Márie Montessori. Pri tvorbe a vývoji materiálu bol kladený dôraz na to, aby vzbudzoval detskú zvedavosť a pomôcky mali vzdelávací charakter. Dieťa si môže všetko vyskúšať na vlastnej koži, môže si dané materiály "ohmatať".
Výučbová pomôcka by mala byť:
jednoúčelová – teda vždy upozorňovať na jednu hlavnú vlastnosť,
autokorektívna – dieťa netreba pri jej používaní neustále napomínať, sama pomôcka ho „navedie“ na správne použitie,
vizuálne príťažlivá – Maria Montessori dávala veľký dôraz na estetično, preto aj jej pomôcky mali čisté tvary, jasné farby a pôsobili pokojným dojmom,
z prírodného materiálu – keďže pomôcky majú do činnosti zapájať zmysly dieťaťa, je dobré, aby boli vyrobené z čo najviac prírodných materiálov, teda dreva, papiera, látky. Plast neposkytuje rovnaké zmyslové zážitky ako kontakt s drevom, preto sa v montessori pedagogike príliš nepoužíva.
Mnohé tieto pomôcky sú cenovo ťažšie prístupne, no s trochou šikovnosti je možné si viaceré vyrobiť, alebo využiť materiály, ktoré už máme k dispozícií v škole.
Naši učitelia používajú pomôcky v štýle tejto pedagogiky, pretože každý z nás hľadá cesty, ako jednoducho a názorne sprístupniť učivo dieťaťu. (zdroj: internet)